Behöver bara skriva

Ditt ansikte ramlar in mot kindbenen,
jag klappar din fuktiga panna
berättar om pokertrick och pannkakskalas.
Ditt hjärta är i krig nu,
och utanför dansar höstlöven.
Du har alltid varit rädd för att dö,
även fast du sagt att du inte vill leva mer.
Jag sitter bredvid dig vid sängkanten,
kryper in med min lilla hand i din stora hand
och jag vet att du hör mig 
även fast du verkar vara någon annanstans.
Jag vill låta dig lämna mig
men jag vill aldrig att du ska försvinna 
från
mig 
Ljudet av när du släpar dina tofflor mot ytterdörren
och jag öppnar brevinkastet för att höra det tydligare
När du säger ödmjukast att du är snygg för din ålder,
att du en gång var lika vacker som jag
och jag tänker att det inte finns någon som är så vacker som du
Farmor
Farmor
Farmor
jag vet att du hör
att du ser
Dina ögon ser mot mig
och det rinner en tår från din kind
när jag sjunger 
 
 
 
Nordstjärnegatan | |
Upp