Punta del Este


Punta del Este, Uruguay

Japp, har sov vi i natt - pa plankorna. Vi kom till Maldonado sent igar kvall och hade noll koll pa vart vi skulle ta vagen. Det anda vi visste var att hostels har ar svindyrt och att vi hade ett talt. Vi hamnar mitt i en karnevalparad med sambarumpor. Mattias lyckas overtala mig att borja ga mot stranden vilket slutar med 1 timmes promenad till Punta del este. Vi traffar tva tjejer fran Argentina som ar lika dumma i huvudet som oss, vi kakar hembakat brod och dricker rom.

Pa morgonen borjar det regna, vilket jag inte marker forran jag vaknar och ar helt nedkyld - och blot. Efter promenad i skyfall kom vi fram till ett hostel, svindyrt saklart. Situationen har ar bara komisk. Allt eftersom inser jag att majoriteten ar svenskar. Svenskar med iphones och datorer, Bjorn borg kallsonger och monkilinnen. Stockholm all over. Sen kanner jag tydligen en av killarna som ar har. Jag bara skrattar och Mattias forstar ingenting.

Citerar blondlockig 30aring som diskuterar det har med att bo pa hostel: Men vem vill talta liksom? Det gjorde man ju typ bara i lumpen.
Argentina/Uruguay/Brasilien | |
#1 - - Anonym:

Säger bara oj oj,,, kan du vara snäll och sova inomhus,,, detta skrämmer en höna till mor. Kärlek och massor med kramar/ Mor

#2 - - ann:

Hej påre! Kul att följa dig "långtbortistan". Var rädd om dig!



Kram Syrrann

Upp