Antropologi

Istället för att plugga spanar jag in människor och tjuvlyssnar på vad dem pratar om. Det är ju också antropologi tänker jag. För er som inte förstått än vad jag pluggar kan jag komma med en förklaring som jag hörde här om dagen. Tänk er att det ska byggas en brunn i en by i Indien. Ingenjörer åker dit, stolta och glada - nu ska vi hjälpa dessa människor, tänker dem. Dem bygger en brunn men när människorna i byn ska använda den så vill dem inte använda den. Det står i fel väderstreck och omringas av fel energier. Detta skulle en antropolog ha vetat. Att vara antropolog är att studera samhällen och strukturer, att se individer i en grupp och försöka komma så nära som möjligt utan att vara någon som står över. 
 
Nordstjärnegatan | |
#1 - - amanda:

du är fett cool älsky <3

Svar: du med va!
semeli.blogg.se

Upp