InThaJail

Jag ser ut som en fånge men jag är ingen fånge. Jag bara längtar fruktansvärt mycket efter friheten. Jag har den senaste tiden levt i förnekelse att jag pluggar, och istället för att läsa har jag kännt hur gräset blivit grönare, sett hur Stockholm vaknat till liv och värmts upp, druckit vin och ignorerat ljudet av universitetet. Nu ska jag skriva en tenta om kön och sexualitet så egentligen kan jag inte ha det bättre. Min tanke är att fokusera på kvinnans kropp och hur den påverkas av rasism och antifemnism. Vore underbart att få in det rosa genombrottet också. EU-valet vill jag inte ens prata om just nu, jag är inte redo att ta in allt, inte redo att möta det. Jag återkommer.
 
Denna dag började med ett impulsivt möte med en kvinna från den antropologiska instutionen. Jag har blivit utvald att tillsammans med två andra studenter ställa ut foton på SU i höst. Det kvittrar inombords, jag har ju aldrig aldrig vågat göra något liknande förrut. 
 
Nordstjärnegatan | |
#1 - - Karin:

Fy vad hærligt att du får vara med på utstællningen! Jag blir glad. :)

Upp