Genus

 Nice, Frankrike
 
Jag hittade en dagbok från 2012. Den känslan. Jag skriver om höstångest, om förvirring men om drömmar, om att hitta rätt men också om hur det är att hitta fel. Jag skriver om att jag kommer att börja plugga till våren och att jag är stolt över mig själv som valt det. Och inte bara bestämt mig för att jag borde, utan för att jag faktiskt ville börja plugga. Nu är jag inne på termin tre och har precis börjat läsa genusvetenskap. Det kvittrar i magen när jag tänker på det. Jag behövde flänga omkring i Latinamerikas alla paradis och mörka gränder, jag behövde se världens olika perspektiv, jag behövde upptäcka andra delar av mig själv. Att kliva av vid Universitetets tunnelbanestation idag känns därför ingenting annat än rätt. 
Nordstjärnegatan | |
#1 - - amanda:

Ååååh. Det känns så fint att höra. Jag måste också flänga omkring och ramla runt lite i världen. Sen kanske det känns rätt, tillslut.

Upp